"Már ha egyetértesz abban, hogy a levés még csak-csak tűrhető formája az evés."

Házi hamburger saját készítésű hamburgerzsömlével

2016. március 10. - ReceptParadicsom

Tarts velem és megmutatom mennyire egyszerű a házi hamburgerkészítés még akkor is, ha a hamburgerzsemléket is magad készíted. De vigyázz, ha egyszer elkészíted, soha többé nem akarsz majd utcán hamburgert enni!

Hozzávalók (4 személyre)
 
25 dkg darált hús (pulyka)
bors
4 salátalevél
4 nagy karika paradicsom
12 karika kovászos uborka
4 vékony szelet hagyma
4 lapka sajt
mustár
ketchup
 
Zsömléhez:
 
1 dl tej
csipet cukor
1 friss élesztő fele
25 dkg búzaliszt
1 ek étolaj
só ízlés szerint
fél dl natúr joghurt
1 kisebb felvert tojás a kenéshez
A darált húst sóval és borssal összedolgoztam és visszatettem a hűtőbe. A langyos,  cukros tejben felfuttattam az élesztőt, majd hozzáadtam a lisztet, olajat, sót és a joghurtot. A tésztát összegyúrtam és 2-3 percig kézzel dagasztottam. 1 óra kelesztés után 4 részre osztottam és zsömléket formáztam belőlük. Egy zsírpapírral bélelt tepsibe tettem a zsömléket egymástól nagyobb távolságban és a tenyeremmel lelapítottam őket. A sütőt előmelegítettem 180 fokra, a zsömléket megkentem a felvert tojással és kb 20 perc alatt megsütöttem a zsömléket. Miután kivettem a sütőből, kicsit bevizeztem a tetejüket, hogy puha legyen a zsemle. A húst négy részre osztottam, pogácsákat formáztam belőlük és kevés forró olajon kisütöttem őket (mindkét oldalukat). A kihűlt zsömléket kettévágtam, alsó felükre mustár került, erre egy nagyobb saláta levél és egy húspogácsa, erre közvetlenül a sajtot tettem, majd a sajtra a paradicsomot, hagymát, uborka szeleteket, végül mustárt és ketchupot nyomtam rá, majd az egészre ráborítottam a zsömle tetejét.
 
Köszönet az inspirációért az Aprosefnek:http://www.aprosef.hu/hamburger_zsemle_recept

A bejegyzés trackback címe:

https://receptparadicsom.blog.hu/api/trackback/id/tr338360934

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása