"Már ha egyetértesz abban, hogy a levés még csak-csak tűrhető formája az evés."

Sajtszószos, brokkolis héjában sült krumpli

2016. szeptember 30. - ReceptParadicsom

Emlékeztek még a Wendy's nevű gyorsétteremre? Imádtam ott a héjában sült krumplikat. A napokban eszembe jutott a sajtos-brokkolis krumplijuk és úgy megkívántam, hogy azonnal neki is álltam valami hasonlónak.

sajtszosz_brokkoli_hejaban_sult_krumpli_recept.jpg

A krumplikat jól megmostam és egy hústűvel megszurkáltam. Még a hideg sütőbe tettem, majd 200 fokon megsütöttem. Akkor jó, ha a hústű úgy megy rajta keresztül, mint kés a vajon. A mirelit brokkolit megpároltam. (Párolóedény híján ezt úgy szoktam csinálni, hogy egy nagyobb lábost félig töltök vízzel, a vízbe teszek sót és felforralom. Ha forr a víz, erre a lábosra egy tésztaszűrőt teszek, a szűrőbe teszem a brokkolit, majd lefedem egy fedővel. 10-15 perc alatt megpárolódik a zöldség.) A sajtszószhoz tejszínt melegítettem egy teflon serpenyőben, a forró tejszínben pedig lapkasajtot olvasztottam fel. (Ha nagyon hígnak ítélem, akkor kukoricakeményítővel sűrítem a szószt. Ízesítésként, ha kell, sózom, illetve én szeretem bele a fokhagymaport.) A kész krumplikat kivettem a sütőből, egy késsel kereszt alakban bevágtam, oldalról/alulról két-két ujjal (hüvelyk és mutató) megnyomtam, hogy kicsit kinyíljon a krumpli, megsóztam, majd ráhalmoztam a brokkolit és leöntöttem az egészet sajtszósszal. Nyers zöldségekkel tálaltam.

Hozzávalók 2 főre

fejenként 1-1 nagy krumpli
egy jó nagy marék mirelit brokkoli
1.5 dl tejszín
5-6 lapka sajt

fokhagymapor ízlés szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://receptparadicsom.blog.hu/api/trackback/id/tr5511755051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása