"Már ha egyetértesz abban, hogy a levés még csak-csak tűrhető formája az evés."

Húsvéti kenyér

2016. március 25. - ReceptParadicsom

Egyből megtetszett, amikor egy fényképen megláttam a görög húsvéti kalácsot, a Tsourekit. Már önmagában a fonott kalács is nagyon jól mutat egy ünnepi asztalon, hát még ha belesül pár színes húsvéti tojás.

A recept szerint ez egy édes kelt tésztaféleség, én viszont valami sós kenyérfélét szerettem volna az ünnepi asztalra sütni, ezért egy egyszerű kenyértésztát készítettem, így az én húsvéti kenyerem csak külsőségekben hasonlít a görög húsvéti ételre.

Mivel belesütöttem a tojást a tésztába, ezért mindenképpen természetes tojásfestékre volt szükségem. A lila hagyma héját választottam, az azzal festett tojások ilyen szép vörösek lesznek. Amíg a tészta kelt, meg is festettem a tojásokat, feltettem hideg vízben főni egyszerre 1 kg hagyma héját és 6 tojást úgy, hogy a víz ellepje és forraltam kb. negyed órát, közben néha kiemeltem egy tojást, hogy megvizsgáljam, elég szép-e már a színe.

A kenyértésztát a következőképpen készítettem: fél kocka élesztőt kb. 1 dl langyos cukros tejbe morzsoltam és 10 perc alatt hagytam felfutni. Hozzáadtam 25 dkg lisztet, sót, kevés olajat és összegyúrtam kevés langyos vízzel, dagasztottam, majd hagytam langyos helyen kelni 1 órát. Kicsit átdolgoztam és 3 részre osztottam, hurkákat sodortam belőlük és összefontam őket, és zsírozott tepsire tettem koszorú alakban. Megkentem felvert tojással és 3 festett tojást nyomtam a tésztába, majd előmelegített sütőben pirosra sütöttem. Ez az adag két személynek elegendő.

A bejegyzés trackback címe:

https://receptparadicsom.blog.hu/api/trackback/id/tr178522776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása