"Már ha egyetértesz abban, hogy a levés még csak-csak tűrhető formája az evés."

Póréhagymaleves sajtos pirítóssal

2016. szeptember 28. - ReceptParadicsom

Laktató leves maradékokból.

pore_hagymaleves_recept.JPG

Amikor 1-2 szikkadt zsömlém van, általában hagymalevest készítek sajtos pirítóssal, mivel nagy sajtrajongóként mindig van valamilyen sajtból egy kis maradék, amit rá tudok reszelni a pirítósra. Általában vöröshagymából készítem, de most volt itthon póréhagyma, és abból is nagyon finom a hagymaleves.

A pórhéhagymát felszeleteltem és kevés zsiradékon dinszteltem. Kókuszolajat használtam, de bármilyen olaj, de akár a zsír is megfelel a célra. Sóztam, borsoztam egy kevés lisztet szórtam rá, jól elkevertem, majd lassan, gyors kevergestés közben felengedtem vízzel, majd főztem kb. fél órát. Ha van otthon maradék húsleves, akkor érdemes azzal készíteni. Amikor marad 1-2 merőkanál hús vagy zöldséglevesem azt mindig lefagyasztom egy kis műanyag dobozban, nagyon jól jön a hagymaleveshez vagy rizottóhoz. A zsömlét karikákra vágtam és sütőben megpirítottam (pirítós sütő híján), a sajtot lereszeltem (vörös chaddar maradék volt itthon). Amikor elkészült a leves, hozzáöntöttem egy kis tejszínt (tejföllel helyettesíthetjük), a tányérba tettem a pirítóst, rászórtam a reszelt sajtot és rámertem a levest.

Hozzávalók 2 főre:

1 póréhagyma
olaj vagy zsír
só, bors
2 ek liszt liszt
5 dl víz
1 dl tejszín vagy tejföl
2 szikkadt zsömle
kevés reszelt sajt

A bejegyzés trackback címe:

https://receptparadicsom.blog.hu/api/trackback/id/tr8011744209

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása