"Már ha egyetértesz abban, hogy a levés még csak-csak tűrhető formája az evés."

Töltött padlizsán isteni sült krumplival

2016. július 08. - ReceptParadicsom

Tegnap vacsorára vegetáriánus töltött padlizsánt készítettem. A köret pedig olyan sült krumpli volt, amit sütőben készítettem és tökéletesen sikerült, sokkal jobban, mintha bő olajban készült volna.

Az otthoni sült krumpli sütése nekem sosem sikerült eddig túl jól. Általában tocsogott az olajban, ha szűrőben próbáltam a fölösleges olajtól megszabadítani, ha pedig papírszalvétával, akkor nem maradt ropogós. Ráadásul két főre az adagot csak két körben tudtam kisütni, így az egyik adag kihűlt és löttyedt lett, mire a másik adag is elkészült.

Több helyen olvastam már erről a sütőben sült sült krumpliról, és nagyon izgatta a fantáziám, így kipróbáltam, azóta csak így készítem. A krumplit megmosom, megpucolom és a kívánt formára vágom. Viszont nem bő, forró olajba kerül ezután a krumpli, hanem bő, sós vízbe, de csak forrásig, illetve forrás után 1-2 percig, utána egy szűrőbe öntöm a krumplit, vízzel öblítem, majd egy konyharuhára borítom és betakarom a ruhával, így a gőzében meg is szárad. Egy nagy tepsibe sütőpapírt teszek. Ez azért is jó megoldás, mert a sütőpapírt majd csak kidobom, a tepsi meg nem lesz koszos, nem kell mosogatni, valamint nem fog leragadni a krumpli, de ehhez az is kell, hogy a sütőpapírt beolajozzuk. Nem vékonyan, inkább vastagon, de azért nem kell, hogy ússzon az olajban minden. A krumplikat beleteszem a tepsibe, átforgatom, hogy minden oldaluk beolajozódjon, elrendezgetem, hogy ne feküdjenek, ha nem muszáj, egymáson és előmelegített sütőbe teszem. Időt nem írok, mert ahány sütő, annyi szokás. Én 200 fokon sütöttem, figyeltem, és amikor az alja már megsült, akkor megforgattam a krumplikat és addig sütöttem, amíg az aljuk, ami eddig ugye felül volt, is megsül. Az így készült krumpli nem olajos, kívül ropogós, belül puha.

A töltött padlizsán pedig így készült: A padlizsánt megmostam, két végét levágtam, kettévágtam és evőkanállal kikanalaztam a belsejét úgy, hogy azért maradjon benne anyag. Besóztam és borsoztam, megspricceltem olajjal és egy zsírpapírral bélelt jénaiba tettem. (Zsírpapírt, mint korábban írtam azért használok, hogy ne ragadjanak le a dolgok és ne kelljen mosogatni.) A zsírpapírt nem olajoztam. Előmelegített sütőben megsütöttem, tűpróbával ellenőriztem, hogy kellőképpen átsült-e. Míg sültek a padlizsánok elkészítettem a tölteléket. Kockára vágott hagymát és fokhagymát dinszteltem, majd a kikapart és kockára vágott padlizsánt, aprított gombát és tv paprikát adtam hozzá, megpároltam őket, végül kockára vágott paradicsomot adtam hozzá és addig pároltam, így a nedvesség nagy része elfőtt. Sóval és borssal fűszereztem. Ezzel töltöttem meg a padlizsánokat és reszelt sajtot tettem a tetejükre. Nem érdemes a sajttal spórolni. Sütőben addig sütöttem, míg a sajt kicsit megbarnult.

A bejegyzés trackback címe:

https://receptparadicsom.blog.hu/api/trackback/id/tr758360900

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása