"Már ha egyetértesz abban, hogy a levés még csak-csak tűrhető formája az evés."

Répa kifli tojás- és sonkakrémmel töltve húsvétra

2016. március 18. - ReceptParadicsom

Húsvétkor a vendégeket tojás- és sonkakrémmel várom, amihez friss kenyeret és zöldségeket kínálok, ám idén le fog esni az álluk, a krémeket egy répába töltöm, amit leveles tésztából formázok hozzá.

A receptet a következő oldalon találtam:http://www.hungryhappenings.com/2011/04/fun-idea-for-easter-brunch-carrot.html, itt látszik, hogy egy fém tölcsér formát használnak a répa alak formálásához, mivel ilyesmivel nem rendelkezem, ezért a kreativitásomra volt szükség. Papírból készítettem tölcséreket, tűzőgéppel tűztem össze. A tészta kicsit ugyan ráragadt, de egy éles késsel körbe tudtam vágni, így könnyen szét lehetett választani. Később jutott eszembe, hogy a keményebb papírból készült tölcsért be lehetett volna vonni sütőpapírral és akkor talán nem ragad hozzá kicsit sem, ki kell próbálni.

A leveles tésztát most készen vettem, 5 lap volt a csomagolásban és mivel kellő vastagságúnak ítéltem, nem is nyújtottam ki, egyből 3 cm-es csíkokra vágtam. A csíkokat bekentem felvert tojással és félbehajtottam őket hosszában, így másfél cm-es csíkokat kaptam, ezeket körbe tekertem alulról a teteje felé a tölcsérnek. Két csík kellett, hogy végig érjen. A tepsit kivajaztam kicsit biztos ami biztos alapon, sütőt előmelegítettem és a tésztás tölcséreket szájukkal lefelé állítottam a tepsire és megkentem a tojással és aranybarnára sütöttem. Kicsit hagytam hűlni és utána egy kés segítségével leszedtem a tésztát az fentebb írt módon a tölcsérekről. Egy tölcsért csak egyszer használtam fel.

A kétféle tölteléket ugyan úgy ízesítettem, a főtt és villával áttört tojást is és a ledarált füstölt-főtt sonkát is vajjal, tejföllel, mustárral, sóval, borssal és apróra vágott lila hagymával kevertem ki. A tölcsérek felét a tojás-, másik felét a sonkakrémmel töltöttem meg és 1-1 petrezselyemzölddel díszítettem, hogy még répásabb legyen, bár a sárgarépa szára lenne az igazi, de így legalább azt is meg lehet enni.

Tojáskrém receptje
Sonkakrém receptje

A bejegyzés trackback címe:

https://receptparadicsom.blog.hu/api/trackback/id/tr818492090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása