"Már ha egyetértesz abban, hogy a levés még csak-csak tűrhető formája az evés."

Körtés, túrós palacsinta

2016. március 10. - ReceptParadicsom

A körét nyersen akkor szeretem, amikor még kemény, majdnem hogy nyers (tudom, furcsa), viszont azok közül, amiket legutóbb vettem két darab elég gyorsan megérett, ezért keresgéltem olyan receptet, amihez felhasználhatom. Így bukkantam a körtés, túrós palacsintára. Ezentúl nem bánom majd, ha érett körtéhez jutok csak.

A körtéket félbe vágtam, kimagoztam és szeletekre vágtam. Egy teflon edényben vajat olvasztottam (1 ek), és hozzá adtam a körte szeleteket és a cukrot (negyed csésze). Kicsit kevergettem, hogy a cukor karamellizálódjon, majd hozzáadtam egy fél narancs levét és pár percig főztem, majd félretettem. Elkészítettem a palacsintákat. 15 dkg liszthez adtam 1 tojást, csipet sót és cukrot, 3 dl tejjel és 1 dl szódavízzel simára kevertem. 12 db, vékony palacsintát sütöttem.

A fél csésze túrót elkevertem egy kevés porcukorral és tejföllel, ízlés szerint, ezzel töltöttem meg a palacsintákat úgy, hogy a kerek palacsinta egynegyedére kanalaztam a túrót, egy kis körtés szósszal együtt, majd kétszer hajtottam félbe a palacsintát, így háromszögeket kaptam. Tálaláskor a palacsintákat a körtés szósszal megöntöztem és porcukorral megszórtam.

A bejegyzés trackback címe:

https://receptparadicsom.blog.hu/api/trackback/id/tr238360878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása