"Már ha egyetértesz abban, hogy a levés még csak-csak tűrhető formája az evés."

Banános, diós joghurt

2016. március 10. - ReceptParadicsom

Ennél finomabb és egyszerűbb nass nem létezik. AZ édes, karamellizált cukor találkozik a finom, krémes banánnal, a pirított dióval és a savanyú joghurttal. Mennyei!

Az elkészítése is roppant egyszerű. Egy teflon serpenyőbe tettem a cukrot és karamellizáltam. Na nem úgy, ahogy a nagykönyvben meg van írva, csupán kevergettem. Nem olvadt fel a cukor, de kicsit barnult, az íze nagyon finom és az állaga is megfelelő volt, mivel a karamellizált cukor ropogott a fogunk alatt és így nagyon jól illet a krémes banánhoz. Amikor a cukor kicsit kezdett színt kapni, hozzákevertem az apróra vágott diót, amit újabban petrezselyemvágóval aprítok, de a kés is megteszi. Nem kell egyenletesre, lehet "rusztikus". Szóval most már a diós cukrot kevergettem egy darabig, míg jónak nem ítéltem. Ez alatt azt értem, hogy a cukor kellemes színt kapott és a dió is kicsit megpörkölődött. Levettem a tűzről, egy tálba tettem a felkarikázott banánt a cukros dióval felváltva. Pár karika banán kerüljön lehetőleg egy kisebb üvegtálba (esztétikai okokból), majd egy kanál cukros dió és így tovább. A tetejére öntöttem a joghurtot. Nem kevertem össze, ez evés közben is megtehető. Próbáljátok ki, tényleg isteni, magam sem számítottam rá, hogy ennyire jó dolog ez.

Fejenként egy nagyobb banánt érdemes számolni, a két banánhoz egy marék dió elég, cukorból két kanál, joghurtból pedig... ízlés kérdése. Én kb. 1.5 dl joghurtot használtam egy adaghoz (1 banán), ha édesszájú vagy lehet kevesebb, ha kevésbé, akkor lehet több is. Egy embernek egy banán bőven elég, nagyon laktató.

A bejegyzés trackback címe:

https://receptparadicsom.blog.hu/api/trackback/id/tr138360928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása